måndag 28 mars 2011

Tantigt men mysigt

Idag har jag ägnat mig åt en riktig hemmafrusyssla. Jag har planterat om blommor. Fyra pelargoner och en våreld fick nytt hopp om livet efter lite ny jord och näring. Två av pelargonerna har stått i förrådet hela vintern och inte fått många droppar vatten. Läste precis på en odlings-sajt att de ska stå ljust, svalt och vattnas då och då under sin vinterdvala. Hur mycket hopp om liv tror ni att mina små torra pinnar har? Se nedan och bedöm själva.

Det är alltså de två växterna till vänster jag talar om.
















Älskar att pyssla med mina små blommor!

2 kommentarer:

tina sa...

pelargoner, det e blommor det= ). tantvarning på mig me där.

Anonym sa...

Mycket tacksamma och vackra blommor även för ungdomar.....massor av färger och sorter att välja på.