fredag 11 mars 2011

Kändismöten; plats nummer ett

Jag var elva år och bodde i Visby. Cammen, Lisa, Jennifer och jag var helt uppslukade av arbetet med vår egenstartade skoltidning. När resten av våra klasskompisar hade svenska på schemat, satt vi i biblioteket och hittade på små historier eller ringde till mer eller mindre kända personer från telefonen i lärarrummet. En av dessa var Leif Loket Olsson. Jag var alltid för blyg för att ringa, den biten skötte Cammen. Loket var så genuint trevlig och väldigt 90. Han hade sin glansperiod i mitten av 90-talet. En dag fick vi veta att han skulle komma till Visby. I en mataffär på andra sidan stan, ordnades ett mini-Bingolotto med Loket som den självklara ledaren. Vi skulle dit till varje pris. Jag minns än idag ansiktsuttrycket på vår lärare när vi smet efter halva skoldagen. Irritation personifierad. Men det var det värt. För vi fick träffa vår favoritfarbror. Och dessutom vann jag 500 spänn på en Bingolott med hans autograf på.

Jag var elva år och stod i ett charkutrymme med en bingo-gubbe.

Cammen, Lisa, Loket, jag och Jennifer våren 1996.

4 kommentarer:

Magnus bror din sa...

Underbara Loket!

Rolle sa...

Detta glömmer man aldrig

R-M sa...

Tror att jag tog bilden,vem annars?

Cammen sa...

En av de stora stunderna i livet. Magiskt.