fredag 11 mars 2011

Macarons - första försöket

Nu har jag testat. Det gick att baka egna macarons. Men utseendet är egentligen inget jag vill gå in på i nuläget. Det var mitt första försök, ok?!

Kände mig härligt fransk...





Skållade mandlar, hala små rackare.

En flög iväg och la sig i vårt skitiga element.

Redo att malas.

Min bästa vän i köket gör det mesta av jobbet!

Så att jag kan låtsas att jag är i Paris...

Note to self: Det blir roligare med karamellfärg.

För att väga upp: Extra mycket färg på krämen.

Mina allra första macarons!

4 kommentarer:

Fred sa...

Yay! Missade att du startat upp bloggen igen (du borde ju satt upp stora posters på spårvagnarna här i Götet!!).. men efter en lugn dag på jobbet är jag ikapp! fantastiskt att få följa med 2 månaders stockholmsliv på en dag.. :) t.o.m lärt mig ett nytt ord: macarons.. hmm, verkar inte hänga med i inne-café-svängen.. like it! keep it up!

Rolle sa...

Är dom lika goda som dom du bjöd oss på, på detFranska fiket?

Anonym sa...

Grattis! De ser väldigt goda ut....det vattnas i munnen...mums!

Cammen sa...

Jag har ju fått äran att smaka de små rackarna och de va fantastiskt goda. Precis som att äta rosa små moln...