fredag 4 mars 2011

Barndomsdrömmen som inte blev verklighet

När jag var liten var jag helt säker på vad jag ville jobba med som vuxen. Jag skulle bli konstnär och författare. Det var liksom inget snack om saken, klart att jag skulle bli det! Tänkte inte en sekund på att det skulle vara svårt eller omöjligt. Nejdå. Jag som var så bra på att skriva berättelser och rita! Nedan ser ni ett av mina verk. När denna gjordes var jag nästan fem år gammal och levde mitt i min dröm om konstnärs- och författarlivet.

Jag hade fin handstil redan då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte alls konstigt att du blev journalist, med tanke på hur mycket du skrev, redan som mycket liten och så många böcker du läste.....hela tiden en bok framför näsan i alla sammanhang!
Alla underbara konstverk med en hund och en katt på.
Potentialen finns alltså, så drömmen kan fortfarande slå in.Lycka till!