onsdag 16 mars 2011

Lillys historier hörs i radio, än en gång

För er som inte lyssnade på Christer vid halv fyra-tiden idag, kommer här en resumé av ett mejl som lästes upp:


Hej!

Min kompis Elin trodde att hon hade räddat livet på mig en gång. Vi satt hemma vid mitt köksbord när något plötsligt börjar låta fruktansvärt högt vid fönstret. Elin tror att det är krig/våldtäkt/jordbävning på gång och hennes första instinkt var att rädda mig. Så precis som i film, kastar hon sig över mig med armarna runt mig. Vi flyger av stolen och landar på golvet där hon ligger och håller krampaktigt om mig.

Efter bara en liten stund inser vi att det är en kompis som har bultat på rutan.

Ingen fara alltså, men jag blev glad över hennes instinkt ändå!

Hälsningar Magda



Ja, det var jag som mejlade in denna förträffliga historia. Och ja, detta har hänt i verkligheten. Jag kommer aldrig att glömma din modiga insats Elin, tack!

1 kommentar:

Carolina sa...

haha även om jag inte var där har jag en mkt komisk bild av hur det var...