torsdag 3 mars 2011

Ett telefonsamtal med handsvett

Klockan var snart halv nio på kvällen. Jag hade haft lite pirr i magen hela dan, för jag visste ju att det var ikväll det gällde. Mina frågor var tydligt nedskrivna i ett Worddokument. Här fanns inte tid till att försöka vara spontan. Jag visste att jag inte kunde prata med henne hur länge som helst, så det var viktigt att vi höll oss till ämnet. Även om det kändes som om jag hade hur många frågor som helst att ställa. 20:28. Är det för tidigt att slå numret? Kanske bäst att vänta två minuter till. 20:29. Äsch, vad tusan, nu ringer jag! Med lite lätt handsvett plockade jag upp den röda Kobran och slog alla siffror jag tidigare hade klottrat ner på ett skrynkligt papper. Tut.... Signalerna gick fram..... Tut...... Kom igen, svara nu! Tut.......

- Hi!
- Ehh... Hello, is it Maria?
- Yes it is.
- Hej, det här var Magdalena, vi pratades vid tidigare idag om en intervju...
- Ja, hej! Hur är läget?
- Kanon, själv då?
- Det är bara bra.
- Jo, jag ringer ju från.......

Jag tror att vi pratade i drygt en halvtimme. Det var lite knepigt att hålla Kobran med hakan samtidigt som jag knapprade så snabbt jag kunde på tangentbordet för att inte missa ett enda ord av det hon sa. Det blev såklart några pinsamma pauser. Och självklart grämde jag mig efteråt för att jag hade missat några uppenbara följdfrågor. Men på det hela taget är jag nöjd. Det hade kunnat gå så mycket sämre.

Det var min första kändisintervju. Och jag hoppas på fler.

4 kommentarer:

Rolle sa...

Har läst reportaget, det blev bra.

Anonym sa...

Jag bad maken leta efter tidningen idag, utan att lyckas. Får ta en tur till en affär med bättre tidningssortiment.
Puss, sis.

Carolina sa...

är det ute?! ser sååå fram emot att läsa och att få hit dig :)

Anonym sa...

Ja det var ett mycket bra reportage!
Tänk att du lyckades få en så lång intervju med M.M.som är så upptagen.
Nu ser vi fram emot maj månads bröllopsreportage!
Det skall ju handla om ett svenskt prinsessbröllop, enligt vad det stod i Pretty Chic bloggen i somras.