torsdag 10 mars 2011

Kändismöten; plats nummer två

Jag var nio år och det var högsommar. Hysterin kring sommarlovsprogrammet Tippen visste inga gränser. Miljönörd som jag var, gnuggade jag händer av lycka efter varje nytt avsnitt med smarta miljötips för barn. Nu SKA vi skaffa kompost pappa! En dag var det dags för Tippengänget att spela in ett avsnitt med publik. Det bästa av allt var att detta skulle ske i Växjö, bara några mil hemifrån. Jag och mamma satte oss i bilen och åkte dit. Jag minns att vi var något sena och jag var rädd att vi skulle få dåliga platser. Men det visade sig att vi kom i precis rätt tid. För när vi småsprang mot området, fick vi se en vit Volvo som var parkerad lite avsides. Vid det öppna bagageutrymmet stod inga mindre än Morgan och Lasse! Här måste jag passa på att tacka mamma som pushade mig att gå fram till dem så att vi kunde föreviga ögonblicket.

Jag var nio år och hade precis mött mina största idoler.

Tippen-keps, Tippen-tröja och Tippen-knapp.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Underbar bild!

Mamma sa...

Vilket fantastiskt ögonblick!
Vad gör man inte för lilla minstingen?
Jo, kör sex mil, för att hon ska få träffa sina idoler....
Det var det värt.Vi hade jättemysigt
där.