onsdag 23 mars 2011

Önsketänkande

Jag önskar att bilden nedan var tagen idag. En pigg liten bloggerska sitter redo att författa sitt nya, heta inlägg. Sanningen är så oändligt långt därifrån.

Klockan 21.00 ska jag till doktorn och ta ett halsprov. Detta är egentligen inget jag har några större problem med. Är så extremt van. Det är säkert trettiofemte gången jag får halsfluss, så det rör mig inte i ryggen att en läkare ska stoppa ner en bomullsklädd pinne och rota runt lite därinne. Inte då.

Vad som däremot rör mig i ryggen är när folk publicerar bilder på internet på sina flussiga mandlar. Googlade på halsfluss innan, något jag aldrig gör om. Där sitter man, sjuk och eländig, på jakt efter lite nyttig information om sin eventuella sjukdom. Och vad får man?! Äckelpäckelbilder med vita prickar och jättemandlar i kubik. UUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

En pigg och go bloggerska i sina bästa år.

6 kommentarer:

HILDA sa...

usch och blä, hoppas du blir frisk snart!

tänk vad mycket man kan skymta i en sån liten bild som man gillar: ett fint bröllopskort, magnifika rådjur och ett bekant tjuv-och-polis-spel. blev det sistnämnda uppskattat?

Lilly sa...

Hej Hildis! Ja, han blev glad! Spelet var dock inte det roligaste vi prövat men man kanske ska komma ihåg att vi inte riktigt ingår i målgruppen. Trots yrkesvalet om man säger så.

Mamma sa...

Världens finaste och goaste "Bloggerska",hoppas du får jobb snart! Kram

Carolina sa...

Snyyyggt skrivbord!!

Magnus bror din sa...

Nytt bord/hylla?

Lilly sa...

Köpte det på Erikshjälpen hemma i julas.