torsdag 10 mars 2011

Kändismöten; plats nummer tre

Jag var tio år och hade precis flyttat till Visby. Förväntningarna på staden var skyhöga. Jag hade hört att det brukade vara kändistätt på somrarna. En eftermiddag var jag, mamma och pappa utanför Åhléns på Östercentrum. Plötsligt rullar det fram en taxi precis där vi står och ut hoppar Lasse Åberg. Jag blir så till mig att jag inte kan hålla mig, utan utbrister högt till mamma: Men där är ju.... LASSE ÅBERG! Han gav mig en blick och slank sedan snabbt in på Åhléns. Efteråt höll jag på att skämmas ihjäl.

Jag var tio år och hade just varit med om ett av mina riktigt stora kändismöten.

2 kommentarer:

Magnus bror din sa...

Grattis! När kommer nästa?

Mamma sa...

Jag minns det som igår! Absolut inte något att skämmas över......kul och spontan reaktion bara.
Tänk så många kändisar du träffade under det året vi bodde i Visby,Cammen och du!!