onsdag 2 mars 2011

Mina drömmars strand

På mina drömmars strand är sanden alldeles finkornig. Den är vit och inte ett dugg skräpig.
På mina drömmars strand är vattnet helt genomskinligt. Men det ser turkost ut på håll. Det är bara ett par grader kallare än i luften, så jag blir så där lite lätt avsvalkad när jag går i. Efter några simtag tittar jag ner och ser fullt av regnbågsfärgad fisk och sjöstjärnor.
På mina drömmars strand ligger jag och Pettson på varsin sarong och läser pocketböcker. Hans är en deckare, såklart, och jag läser den senaste av Marian Keys.
På mina drömmars strand är det nästan helt tomt på folk sånär som på ett och annat kärlekspar som också ligger på saronger och läser böcker.

Det bästa av allt är att mina drömmars strand finns på riktigt. För fyra år sedan låg jag där på min sarong. Då snorklade jag för första gången i exotiskt vatten. Och drack coconut shakes precis hur ofta jag ville.

Och allt var gott.

6 kommentarer:

Carolina sa...

mmm... får jag och marton åka med er dit och ligga på lite lagom avstånd på varsin sarong? Toklängtar tills du kommer hit!!

Lilly sa...

Självklart! När åker vi?

Anonym sa...

Det låter för bra för att vara sant....men ändå var det sant.

Fantastiskt och underbart men lite mer människor på stranden, kanske jag skulle föredra.

Anonym sa...

Har du läst "En förtjusande man"? Marian Keyes i högform...

Lilly sa...

Jag har hållit på med den ända sen i somras men jag kommer aldrig igenom den.... Trist, för jag tror att den är bra. Men är inte inne i nån läsperiod just nu.....

Carolina sa...

snarast!!