måndag 25 april 2011

Skrivet av: Lilly - en helt icke-mobilanpassad blogg

Fick följande kommentar på mitt förra inlägg:

"Datorn? Hört talas om smartphone? Du är nog den enda kvarvarande bloggaren som sitter vid en dator!"

Jo bror min, jag har hört talas om smartphones. Men jag har, som ni kan läsa här, ett speciellt förhållande till min gamla telefon och kommer således inte att överge den för något annat smart alternativ. Denna blogg är med andra ord helt icke-mobilanpassad och kommer att fortsätta att vara det den närmsta tiden (trots somligas förtret).

Men nu ska jag avslöja en sak: både det förra och det här inlägget är producerade på en smartphone. Jag sitter just nu i skrivande stund i solen på vår balkong. Sug på den du, bror min. Även jag kan förnya mig, men bara när det är riktigt gott väder...

Om jag nu otroligt nog skulle vara den sista bloggaren som inte använder smartphones, stämmer ändå det jag skrev igår. Det blir färre inlägg och besökare på helgerna. Detta måste ju betyda att även användandet av smartphones minskar, eller? Nej, vet ni vad? Nu orkar jag inte knappra längre på det här lilla "tangentbordet", det ger mig handsvett!

Inga kommentarer: