fredag 1 april 2011

Hej konsument

Är nog bara att inse att jag aldrig kommer få vara med i DN's Hej konsument. Men det betyder ju inte att jag inte kan lägga upp en egen här i bloggen!

Bästa promenad: Runt Skeppsholmen
Favoritgata: Monteliusvägen
Favoritförort: Måste ju säga Johanneshov och områderna runt omkring. Söder om söder!
Fikar gärna på: Cupcake Sthlm
Bästa lunchställe: Citykonditoriet
Bästa kaffet: Är inte så jättekräsen på den punkten. En take away från Seven eleven i kombination med en promenad funkar utmärkt!
Bästa mikromaten: Lite lätt tinade småkakor. 
Bästa brunchen: Jazzbrunch på Mosebacke. Mest för musiken, inte så mycket för maten.
Här bjuder jag på middag: Hemma hos oss såklart!
 
Bästa konsertlokalen: Södra teatern
Senaste Stockholmsupptäckt: Hötorgshallen
Senaste utställning: Var ett tag sen nu, Fashion på Fotografiska.
Senaste teaterföreställning: Fadern på Stockholms stadsteater.
En bra gå bort-present: Macarons
Favoritlyxartikel: Min Kitchen aid.
Läser just nu: Tidningar såsom DN, Svensk Damtidning och Elle Interiör.
Läser helst: Pocketböcker på en exotisk strand.
Favoritråvara: Köttfärs
 
Favoritfärg: Flamingorosa
Favoritskor: Ett par blommiga tygskor jag köpte i Thailand. Ångrar att jag inte köpte fler, för de är totalt utslitna nu.
Klädkonto per månad: Vilken hemsk fråga för en arbetssökande själ!
Fulaste klädfärg: Alla färger kan vara fina, bara de sitter på rätt plagg och rätt person.
Mode jag aldrig vill se igen: Mönstrade fleecejackor, fleecebyxor och fleecemössor i knalliga färger. Tänk -95.
Värsta huvudbonaden: Cowboyhatt
Bästa huvudbonaden: En riktigt varm mössa på vintern.
Favoritaccessoar: Min glittrande flamingobrosch.

Senaste fyndet: Påslakan-set från Lagerhaus.
Senaste secondhandfyndet: Köpte en hel del senast jag var hemma i Småland, porslinsuggla, väskor, en päls till en kompis.
Mest överskattade affär: Granit
Det dyraste jag har köpt: Lägenheten
Mitt sämsta köp någonsin: Har många sådana när det kommer till kläder men det senaste var nog en knallgul vårjacka jag köpte för ett par år sedan. Använde aldrig den och dessutom var den rätt dyr.
Favoritprodukt på Systemet: Underberg, ovärderligt på resor!
Favoritprodukt på Apoteket: Inside-tuggummi

Lyssnar på: P3
Senast gnolade: Säkert nån körlåt vi håller på att öva in, typ Hot Stuff. Gnolar konstant.
Senast köpta skivan/-låten: Oj oj oj, det var riktigt längesen. Men jag minns. Det var en Coldplayskiva på en Statoilmack när vi skulle åka långt med bilen.
Dansar helst till: Swing! 
I dvd-spelaren/datorn: Har precis börjat kolla på Veronica Mars igen, så just nu är det den som gäller. Annars - OC. Alltid.
Användbar pryl: Köttermometer, har precis upptäckt hur bra det är.
Bästa transportmedel: Svårt att klara sig utan tunnelbanan men bussar är extremt trevliga och underskattade.
Återvinner: Så mycket jag bara kan!
Hejar på/håller på: Sverige?
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken:Tittar på folk och smyglyssnar på olika samtal.

3 kommentarer:

Cammen sa...

Jag tänker '95, jag tänker fleece, jag tänker Magda.

Lilly sa...

Vi tänker lika du och jag.

Anonym sa...

Roligt inlägg!