måndag 4 april 2011

Läshörnan

Detta är vår läshörna. Här kan man sitta och bläddra i tidningar och samtidigt bada i solljus från vårt sydvästliga fönster. Gungstolen är ett riktigt kap som jag köpte på en liten loppis hemma i Småland. Den hade precis donerats till butiken och var därför utan prislapp.

- Hur mycket ska du ha för den här, frågar jag mycket köpsugen.
- Ge mig ett bud snabbt, säger gubben i butiken.
- 50 spänn, får jag ur mig samtidigt som kinderna blir lite röda av fräckhet. 50 spänn är trots allt bara 50 spänn.
- Det är taget, säger gubben helt utan tvekan.






















Lampan är second hand och hyllan ett auktionsfynd.



















Snart dags att klä om med nåt nytt härligt tyg.




















Välkommen att provsitta!

4 kommentarer:

Carolina sa...

Fint! Jag känner knappt igen mig längre! Det är verkligen på tiden att vi kommer till sthl. Snart så... puss min pärla!

Rolle sa...

Så gör smålänningar affärer, snabbt och rakt på....

Fred sa...

haha.. underbart! älskar småländsk second hand!

R-M sa...

Hoppas inte han som du gjorde fyndet av läser detta......vet inte om han skulle uppskatta att bli kallad gubbe.....även om han är det!! Ha,Ha