måndag 4 april 2011

I ett annat liv


Pettson och jag pratade om musikaler idag. Vilken musikal skulle man helst vilja vara med i om man hade varit artist? Först tänkte jag på RENT, eftersom jag precis hade hört en låt därifrån och jag älskar det soundtracket. Pettson föreslog Lejonkungen, men nja... Vet inte om djurkostym klär mig. Sen kom jag på det. Kristina från Duvemåla såklart! Det är det bästa jag har sett på en scen i hela mitt liv. Och eftersom jag är en liten Moberg-nörd hade jag såklart passat hur bra som helst som utvandrare i musikalform.

Videon ovan gav mig ståpäls från topp till tå. Det kom till och med en liten tår på slutet. Helen Sjöholm. Behöver inte säga mer än så.

1 kommentar:

Mamma sa...

Ja den musikalen glömmer jag aldrig.Det var den absolut bästa jag någonsin upplevt och du var ganska liten när vi var på den,ändå sitter de starka känslorna kvar,fantastiskt!