torsdag 28 april 2011

Balkongtider

Lite ont om bilder här på sistone, så idag tänkte jag bjuda på en riktig bildbomd. Har mest hängt på balkongen och försökt sköta om våra växter och djur på sista tiden. Kryddor har börjat titta fram, katterna är glada över sitt nya uteliv och jag har köpt en klänning som jag vet att jag kommer tillbringa större delen av sommaren i. Rätt så problemfritt.

Läser ofta Amanda Schulmans blogg (klicka här om ni också vill göra det). Så här skrev hon den 26 april i år:

"När man känner för att hoppa av tåget.
Idag är en sådan dag. Allt har gått lite fel från början. Jag har glömt att ringa folk, missat möten och har en massa problem att lösa på jobbet. Det är då jag känner för att hoppa av tåget. Säga upp mig på jobbet och alla andra åtaganden och flytta till Gotland. Jag vill ge upp. Kasta in handduken. Det här var kanske inget för mig. Göra karriär och allt som hör till ett socialt Stockholmlsliv. Bättre om jag bara är mamma och en glad fru som funderar på vad för kaka jag ska baka på eftermiddagen och bara oroa mig för att någon planta jag odlat inte växer som den ska.
Aja, nu ska jag hem och pussa på min dotter så jag blir glad igen. Skitdag."

Jag har fetmarkerat meningen jag fastnade mest för. Lever jag det livet? Kanske.



Lite nya blomster som ska hålla hela sommaren!
















För det har jag bestämt.

Om inte Siri äter upp dem förstås.
Det var det där med dagens outfit-bilder ja...
Hortensia i full blom. Kräver en massa omvårdnad och kärlek.
Kattsen älskar uteliv.










Det har börjat gro!






Mini-gräslök.





























Siri fyllde två år igår!

1 kommentar:

Mamma sa...

Så vackert det blev och så fint det gror på er balkong!