måndag 18 april 2011

Muuuuuuuu

Jag är uppväxt i en liten by ute på landet och har således alltid varit en äkta lantis. Vi hade kossor som betade på en äng bredvid huset och på helgerna gick det inga bussar in till stan. Lantliv är inte det minsta exotiskt för mig, utan helt normalt och väldigt trevligt.

Där jag bor nu, upplevs landet på ett helt annat sätt. Vissa föraktar det och kallar till och med göteborgare för bönder. Andra håller på att längta ihjäl sig efter sitt lilla lantställe (vilket för övrigt är ett av de töntigaste uttryck jag känner till, men det kan vi ta en annan gång).

Jag har hört talas om personer som aldrig har sett en ko. Det är sant. ALDRIG SETT EN KO! Detta är så märkligt att jag knappt kan ta in det.

Här kommer ett tips till er som vill träffa kor och lära er mer om lantliv:

Tur att det finns mjölk i hela landet i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mjölken är dessutom mycket billigare på landet än i storstan...

mia sa...

(Jag tycker "vårt land" är värre än lantställe)

Lilly sa...

Ohh.. Den är ju fruktansvärd! Det har du helt rätt i!

Mia sa...

OMG!!! Hörde det idag på lunchen..igen! "Ja nu över påsk ska vi åka till landet" *tvi*