tisdag 19 april 2011

Pelargoner kallas även för ökenblommor - jag fattar varför

Dags för en första utvärdering av mina omplanterade pellisar. Klicka här för att se hur det såg ut för några veckor sedan!

Trodde inte mina ögon när jag kom tillbaka efter min Smålandssemster och såg att den ena förråds-blomman börjat växa! Från torr pinne till sprudlande grönska på så kort tid! Den andra är fortfarande ruggigt torr, men jag håller hoppet uppe.

De två som var lite större kommer snart att stå i blom tack vare ny jord, växtnäring och en massa sol i vårt sydvästliga sovrumsfönster! Lovely!
/Lilly, 75 år

Titta vad som har hänt!















Här går det visst lite trögt...















Snart blommar det, yay!















Ahh... Gött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig journalist,tillika trädgårdsmästare!

Rolle sa...

Gröna fingrar och vitt/rent hjärta kommer man långt med.