onsdag 27 april 2011

Min "vårsjuke" man

Min man är inte den som är sjuk ofta. Under våra år tillsammans tror jag knappt att han har haft feber en enda gång. Han är helt enkelt en av de lyckliga få som sällan drabbas av bacillusker.

På vårarna har det dock varit annorlunda. Då har han drabbats av kliande hals, rinnande ögon och en snuva som vägrat ge med sig. Klassisk vårförkylning, brukade han säga och nysa för femtionde gången den dagen. Okej, det är ju faktiskt rätt vanligt med vårförkylningar, har jag tänkt.

Men så kom dagen då vårförkylningen fick ett abrubt slut. Vi satt och småpratade och fikade med Cammen. Pettsons näsa ville inte sluta klia och tårarna bara rann och rann.
- Vill du ha en Clarityn, undrade Cammen.
- Nej, varför skulle jag vilja ha det, kontrade Pettson.
- Du har ju pollenallergi!

Så kan det gå! Efter tre år med envisa "vårförkylningar" var det enda som krävdes en god vän och en liten tablett för att slippa eländet. Tänk på det, alla ni vårförkylda människor därute. Kanske är det en allergi som är boven i dramat!

1 kommentar:

R-M sa...

Heja Cammen!
Skönt att bli botad så snabbt....