måndag 11 april 2011

Loppishimlen!

Igår tog vi en söndagsutflykt. Målet var en loppis som jag aldrig hade besökt tidigare. Jag hade inte så stora förväntningar, även om det stod på deras hemsida att det var ett stort ställe. Man vågar liksom aldrig hoppas på att det ska dyka upp det där speciella som man verkligen vill ha. För då blir man oftast besviken...

Men alltså. Det kändes som om jag hade kommit till loppishimlen. Stället var enormt. Och det fanns precis allt! Hade kunnat spendera en hel dag där utan problem men eftersom vi hade viss tidspress, fick vi fokusera på det viktigaste - rådjur såklart. Alla skulle hjälpa till. Även mina syskonbarn (fem och sex år gamla) fick instruktioner om att spana efter detta åt faster Lilly.

Fast i slutändan var det ändå jag som hittade dem. De stod i en lite finare avdelning bland kristallglas och rokokomöbler. Helt rätt placering naturligtvis. Där stod de så vackert och bara väntade på mig. Jag kan inte fatta att jag hade sån tur att jag inte bara hittade ett utan TRE rådjur! (Egentligen fyra eftersom den ena är både mamma och barn).

Självklart gjorde vi många fler fynd än dessa men de får jag visa en annan gång! Nedan ser ni mina små bambisar fotade av Pettson och mejlade till Småland. Tack för att du tar hand om dem så länge baby!

Mor och barn.














Denna  har fastnat på nån slags växt.














En bubblare som fick slinka med - vinrött rådjur.

3 kommentarer:

Carolina sa...

fantastiska!!

Anonym sa...

Du har för lite att göra! Skaffa ett jobb nu! Hahahahahahahahahaa...

Lilly sa...

Ja. För jag söker ju absolut INGA jobb eller så!!!!!!!!!!!!!!