torsdag 14 april 2011

Finnes i bokhyllan - nummer tre

Jag tycker att det är intressant att se hur folks inställning till saker ändras över tid. Något som var toppen för en vecka sedan kan plötsligt bli helt värdelöst.

Lite så är det med mikrovågsugnen. När den kom var det en revolutionerande uppfinning som var urhet! Hade man inte en mikro var man helt enkelt hopplöst ute. Men nu är det minst sagt annat ljud i skällan. Senast igår hörde jag någon på TV som sa "Min mikro är sönder men det gör absolut ingenting, 60 % av näringsämnena i maten försvinner om man värmer mat i den". Den som använder mikro nuförtiden är helt enkelt hopplöst ute.

Därför blev jag så glad när jag hittade den här boken i Björkuddens bibliotek. Den visar liksom exakt hur het mikron var på 80-talet. Bläddrar man en stund i den, blir man snart övertygad om att mikron minsann är en bra investering.

Fantastisk!














Mmm så gott!














Den platsar helt enkelt överallt!














Inget är för svårt för mikron!














Nyttig kunskap.














En riktig 80-talsklassiker.














Några av mikrons alla fördelar.













 
Slutligen några till. Men oj då, baka bröd går inte!



Inga kommentarer: