fredag 29 april 2011

Will & Kate

Wow wow wow!!!!! Vilket bröllop! Vilket fantastiskt vackert brudpar!! Och vilken LJUVLIG klänning!!! Har suttit klistrad framför TV:n större delen av dagen (somnade dock en stund innan de kom ut på balkongen, sån himla lång väntan).

Det var några saker jag tänkte lite extra på:
Varför visade de inte mer känslor mellan varann? Blickar och dylikt? Det kändes lite stelt tycker jag. Inte alls som Victoria och Daniels bröllop. Mitt favoritögonblick från det är helt klart när prästen förklarade dem man och hustru och Victoria såg SÅ kärleksfullt med tårdränkta ögon på Daniel, samtidigt som hon tryckte hans hand lite extra. Får nästan tårar i ögonen bara av att tänka på det.

Sen så måste jag hylla Kates klänning än en gång. Vilken magnifik skapelse med spetsen och det alldeles lagom långa släpet! Gillar skarpt att hon inte hade så långt släp. Har aldrig förstått mig på det där med femmeterssläp. Vad i hela friden ska det vara bra för? Och opraktiskt är det också!

Lillsyrrans tärnklänning = full pott. Den satt ju som en smäck den med. Otroligt fint fall.

Att de sa "I will" kom lite plötsligt. Är så van vid "I do". Men whatever liksom. Det viktiga är ju innebörden.

Det pratades en del om att de hade fått välja musiken själva, men hallå!? Ingen Skifs eller Agnes här inte. Visst, gosskörer kan väl vara fint, men hade det inte varit kul att blanda upp det med nåt annat? Typ Elton, han satt ju ändå i publiken!

Jag grät inte. Var helt inställd på det, men nej. Möjligtvis att det kom en liiiiiiiiten liiiiiiiten aning till tår under kyssen på trappan men det var också det hela.

Åhhh.... Det går ju inte att låta bli att tänka lite på vår bröllopsdag också. Jag och Kate tänkte inte så lika i vårt val av klänning, smycken och hår. Möjligtvis att våra buketter påminde en aning om varandras. Båda var ju vita i alla fall!

All we need is love! Ratadatada.

Foto: brollop.grahnat.se

2 kommentarer:

Rolle sa...

Håller helt med. Typiskt stelt engelskt, såg bara ett sammandrag visserligen. dom såg minst av allt glada ut.

R-M sa...

Bruden var väldigt vacker och brudklänningen nästan i klass med din!
Men ert bröllop var ju oslagbart när det gäller val av musik och ......allt! Kramar till er båda.