torsdag 26 maj 2011

Vänder på dygnet, hej å hå

Idag sov jag extremt länge. Exakt HUR länge kommer jag inte att avslöja. Tror att några personer eventuellt skulle få en chock och kanske svimma om jag berättade. Det borde inte vara lagligt att sova så här länge. Nån måste stoppa mig. Men hur?

Grejen är den att jag vet precis vad det beror på. Det beror på Pettsons arbetstider. Även om jag själv har långt ifrån ett skift-arbete, sugs jag liksom med av hans vanor och tider. Igår till exempel. Gick och la mig vid tolv tror jag, läste en timme för att försöka framkalla trötthetskänslor, släckte lampan vid ett och var pigg som en lärka. Helt omöjligt att slappna av. Sen låg jag där och funderade över livet i allmänhet och vad Pettson gjorde på jobbet i synnerhet.

När Pettson kom hem vid nio i morse, hade det varit helt ypperligt för mig att gå upp. Problemet var bara att det kändes som om jag hade sovit i två timmar. Max. Så vad gör man när ens extremt nattjobbs-trötta man kommer och kryper ner och lägger armen om en? Somnar om såklart! Vill dock förtydliga att jag inte lägger nån skuld på Pettson i den här frågan. De dåliga sömn-vanorna är bara mitt eget fel.

Känner mig lite som en hamster. Springer i hjul på nätterna och snusar i mitt lilla bo på dagarna. Dags att inse att jag är en helt vanlig människa.

Inga kommentarer: