onsdag 4 maj 2011

Två år bredvid Globen

I lördags fick vår lägenhet den vackraste komplimangen någonsin. Frida sa att hon tyckte att den kändes "lite som en saga". Jag blev så glad! För det är precis det vi vill att den ska göra... Med en härlig blandning av märkliga djur och färgglada stolar.

Tittade just i min kalender och insåg att det idag är exakt två år sedan vi flyttade in här! Jag minns dagen lite dimmigt. Pettson och jag hade varit och jobbat i Halmstad hela helgen innan flytten och båda hade en massa i skolan. Vi var SÅ trötta! Går nästan att jämföra med den efter-bröllopet-trötthet vi genomled förra sommaren. Som tur var fick vi massor av hjälp! Av Mats som bar en massa möbler, pappa som tapetserade, mamma och Karin som flyttstädade hela vår gamla lya. Tack! Sånt betyder mycket.

Hittade ett par bilder som visar rätt väl hur vi kände oss den där dagen för två år sedan.

Jag och svärfar. Troligen på ungefär samma trötthetsnivå.

Puh, det är jobbigt att flytta.

Äntligen färdigtapetserat!

3 kommentarer:

Carolina sa...

såg ju aldrig lägenheten i detta skede... men hjälp var det första dagen ni åt med bordstabletter! Imponerande ordning isf! Ser fram emot att besöka "sagan" har en känsla av att mycket har hänt sedan sist... puss!

Fred sa...

trevligt utlåtande måste ja säga.. dock skulle jag nog (utan att ha besökt er på snart ett år) säga att det liknar mer en fabel.. vilket iof är en typ av saga.. men med fler djur i genomsnitt och framförallt är det ett roligare ord! :D

Lilly sa...

JA! Fabel... Det har du rätt i. Och från en fabel får man lära sig en massa bra saker. Känns helt rätt! Har inte hänt SÅ mycket sen ni var här sist, men fler djur, det har vi!

Carro: Är inte säker på att detta fotot är från första dan, kan ha varit andra, men ja. Var kom de ifrån egentligen? Haha.