tisdag 3 maj 2011

Allt för konsten (maten)!

Pettson brukar inte låta mig hantera knivar när jag är lite stressad. Helst av allt skulle han nog vilja att jag slutade använda dem överhuvudtaget. Risken för blodbad är alltför stor. För ett par år sen höll jag på att mista en fingertopp tio minuter innan vi skulle ha gäster. Drömmer fortfarande mardrömmar om den händelsen.

Igår var det dags för myskväll. Helg-mys närmare bestämt (Pettson ville ta igen en förlorad jobbhelg och sånt funkar utmärkt att göra på måndagar). Räkor, goda kex och hembakat bröd stod på menyn. Efterrätt = pannacotta. Hade aldrig testat att göra det innan, konstigt va? Världens godaste och enklaste efterrätt som går att variera i all oändlighet. Hur som helst var det jag som fick skiva passionsfrukterna som skulle förhöja smakupplevelsen. En minut senare blödde det från två av mina fingrar. Det var det helg-myset det.

6 kommentarer:

Jannike Forsberg sa...

Självklart ska man mysa på en måndag! Alla dagar i veckan om du frågar herr och fru Forsberg. Rekommenderar dig till att prova créme brulé istället för pannacotta. Gjorde 9 st. i söndags, inget blodsprut här inte!

Mia sa...

Tur att du har så fina ringar som väger upp bandaget!
Pannacotta är niiice! Själv är min nya favorit glassmarängbakelser. MUMMA för min själ!

Lilly sa...

Jannike: Är lite skeptisk till CB, men måste absolut prova! Kanske kommer till användning i vårt framtida gemensamma projekt... :)

Mia: Tack! Bandaget är numera bortplockat och jag inser så här i efterhand att snitten inte var så farliga som jag trodde från början. Glassmarängbakelser? Recept tack!

Carolina sa...

var försiktig!

Mia sa...

Jag har ett foto på receptet..kan du ta emot MMS på din gamle vän?

Lilly sa...

Haha!! Ja, det kan jag faktiskt! Messa, messa, messa!