onsdag 11 maj 2011

Två NÄSTAN helt ormfria månader i Thailand

På Christer i P3 sändes en ormspecial igår, vilket så klart fick mig att tänka på min bästa ormhistoria. Den utspelar sig när jag och Pettson spenderade två månader i ormtäta Thailand. Jag tänkte på ormar största delen av dygnet och tvingade Pettson att lysa med ficklampa under sängen varje kväll för att kontrollera så att det utan tvekan var ormfritt. Pettson ville gärna gå på orm-zoo men jag VÄGRADE! De enda ormarna vi såg under resan var de som låg döda längs vägarna.

Men... Så kom näst sista veckan. Vi var i Khao lak och hade det gott. Där hade vi hyrt en moped som vi tog oss runt med. Eftersom jag aldrig hade kört moppe innan, tänkte vi att det skulle vara kul för mig att testa en gång. Sagt och gjort. Jag körde iväg lite halvvingligt, Pettson satt bakom mig. Efter några hundra meter händer det som inte får hända. EN ILLGRÖN, TVÅ METER LÅNG ORM RINGLAR UT FRAMFÖR MOPEDEN! Jag får minst sagt panik och blir som paralyserad. Första gången på en moppe liksom... Istället för att bromsa gasar jag extra mycket och är fem centimeter från att köra över den. Tack och lov blir den rädd för motorljudet och hinner precis undan.

Efteråt kunde jag inte prata på en lång stund. Jag bara hyperventilerade. Har inte varit i Thailand sedan dess.

2 kommentarer:

R-M sa...

Usch så otäckt...stackars dig!

P.S. Tack för det fina bröllopsreferatet med alla vackra bilder i ALLT OM BRÖLLOP!
Ni är såå fina.Kram

Carolina sa...

uugha!