söndag 29 maj 2011

En helg i idrottens tecken

Jag är ju inte direkt känd för att gilla idrott men i lördags var jag med om en riktigt fin sportupplevelse. Jag fick, på Stockholms stadion, se flera människor springa i mål efter en 4,2 mil lång löprunda. Vilken sjuk himla känsla det måste vara att springa in där på arenan och höra sitt namn i högtalaren och publikens otroliga ljubel. Jag fick bland andra se den kvinnliga vinnaren komma i mål och få sin krans av två folkdräktsklädda tjejer. Wow!

Och nu har jag och Pettson tittat på finalen av Mästarnas mästare, också det en härlig idrottsupplevelse. Att Stenmark vann var helt rätt! Nio guld och nio silver under tävlingens gång. Han var så himla värd segern.

Så vad blir nästa steg? Ut och löpträna för att kunna anmäla mig till ett lopp? Nja... Nån måtta får det va. Det är ju ändå mig vi talar om!

2 kommentarer:

Rolle sa...

När Mästarnas-mästare sändes satt jag på bussen hem från Idrotts-helgen som du skriver om.Kul att Stenmark vann, det var han värd.

R-M sa...

Det var verkligen hög stämning inne på Stadion när första tjejen sprang i mål! Fest i hela Stockholm den dagen för övrigt.......