tisdag 10 maj 2011

Doktor Westerlund

Har letat som en tok efter en gammal hederlig Doktor Westerlund (Rosengeranium). Farmor hade alltid sådana och jag minns att jag tyckte att det var så häftigt att en växt kunde vara nyttig. Bara gnugga lite på bladen och lukta på fingrarna så mår du bättre!

Efter att ha gått in i varenda blomsteraffär jag passerat, hittade jag den till slut hos Karin på Gudrun Sjödén i Gamla Stan. Perfekt! Nu står han så fin i vårt köksfönster och sprider väldoft. Pettson tyckte att det var ett väldigt roligt namn på en växt och fällde kommentarer som "Nämen, är Doktor Westerlund på besök" och "Vi har glömt att duka till Doktor Westerlund".



3 kommentarer:

Fred sa...

hahaha.. komik på hög nivå!

R-M sa...

Jag vill också ha en hälsoblomma!

Lilly sa...

Mamma du får gärna sno ett blad när du kommer hit nästa gång!