torsdag 12 januari 2012

Årskrönika 2011: november

En mycket arg lapp inledde den här månadens blogginlägg. Vår upprörda granne hade uppmärksammat när någon kissat utanför hans dörr och skrivit av sig i hopp om lite sympati eller nåt. Vad vet jag. Har i vilket fall som helst inte förekommit fler arga lappar i trapphuset sedan dess.

I november drabbades jag av en extremt seg förkylning. Fem veckor tog det innan jag kände mig som en människa igen. Sjukdomen satte sina spår här i bloggen med lite ojande om Alvedon, ögoninflammation och hur vardagen som förkyld kan se ut.

Månaden kantades även av några bilder på och funderingar kring min mage. Har fortfarande inte kunnat bestämma mig för om jag tror att det är en tjej eller kille där inne. Och egentligen bryr jag mig inte det minsta, det ska mest bli kul att se om nåt av det som står på skrocklistorna stämmer.

Julen kom krypande och det märktes på inlägg som handlade om chokladkalendrar, julbak, SR:s julmusikkanaler och vårt adventspyntade hem.

Det sista inlägget jag skrev berörde vår mycket minnesvärda föräldrautbildning där vattnet gick på en av deltagarna. Något jag med största säkerhet aldrig kommer att glömma.

Alla inlägg från november finns HÄR.

Den arga lappen.

Syns magen bakifrån eller inte?

Mycket vilande blev det.

Tomtarna plockades fram.

Chokladkalendrar - ett måste för oss.

Inga kommentarer: