onsdag 4 januari 2012

Årskrönika 2011: mars

Det märks att våren var i antågande i mars förra året. Inläggen handlade om påskliljor, promenader, letande efter vårtecken och omplantering av vintervilande pelargoner. Rådjursjakten pågick fortfarande, men hittade bara ännu ett i trä.

Två saker som förekommer på många ställen i vårt hem är cupcakes och flamingos. Jag skrev en del om det här och gick även runt med kameran och dokumenterade alla färgglada prylar. Måste säga att denna hysteri har lagt sig något. Rådjuren har tagit över mer och mer och nu är det nog främst dem som syns hemma hos oss.

Mars var månaden när jag på riktigt föll för macarons. Bakade egna ett par gånger och köpte hem från Petite France. Om de inte vore så rackarns omständigt att göra dem, hade jag nog bakat macarons varje dag. Tyvärr har det inte blivit fler gånger sedan jag gjorde de där kola-macaronsen i mars. Kanske ett projekt för morgondagen?

Min gamla trotjänare och vän, även kallad 90-talsmobilen, fick ett alldeles eget hyllningsinlägg. Älskar honom fortfarande gränslöst men får väl medge att jag använder Pettsons mobil mer och mer. Det där med appar kan vara rätt skoj ändå.

Jag skrev även mina första följetongsinlägg. Dessa handlade om mina topp tre bästa kändismöten genom tiderna. Kommer ni ihåg vilka det var? Lasse Åberg, Lasse & Morgan och Loket. Har fortfarande inte varit med om någon annan upplevelse som skulle kunna överträffa dessa.

I övrigt blev det en del nostalgifoton, boktips, halsfluss och katter. Förstås.

Några inlägg från mars kan ni läsa HÄR.

Mycket bra ordspråk!

Den ståtlige Bert-Ove.

Vardag hemma hos familjen Ö.

Jag och bingogubben i charkutrymmet.

Macarons - försök nummer ett.

Macarons - försök nummer två.

Trärådjuret var fortfarande vid liv.

Min lilla darling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder och fantastiska inlägg!
Man känner att man själv är med i händelsernas centrum....duktig journalist!

Magnus Johansson sa...

Om man idag googlar på "Fördelar med tjock-tv" kommer det på 3:plats en länk till din årskrönika!