onsdag 18 januari 2012

Äntligen...

...smakar kaffet gott igen! Har inte druckit det sedan i maj på grund av att det helt enkelt tappade smaken då. Gravidhormonernas fel. Om ni visste vad tråkigt det är att vara utan kaffe när man är van vid att dricka det! Ett fika blir inget riktigt fika utan kaffe. Och det finns inget bra substitut. Thé passar inte lika bra till sötsaker och hur kul känns det med vatten eller saft? Att säga "nej tack" till kaffe har gjort att jag har känt mig som en tråkigare människa helt enkelt. Men nu. Ahh... Kaffe till frukost? Jajemen! En slät kopp på eftermiddagen? Gärna! Mina heliga kaffe-på-maten-stunder är tillbaka och jag njuter. Det är så otroligt mysigt med kaffe! Jag känner mig helt lyrisk nu. Kan inte sluta höja denna svarta dryck till skyarna. Vill ha mer och mer och mer. Kaffe. Mmmm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du kan dricka kaffe igen!
Håller med dig,vad vore livet utan denna dryck?

Fred sa...

Aah.. nu har ja plöjt igenom 2 månaders inlägg! tack för fantastisk läsning! å skönt att smaklökarna fungerar igen.. ha en bra dag! Kram /F