måndag 2 januari 2012

Årskrönika 2011: januari

Det var den 27:e januari 2011 jag började blogga igen, efter 770 dagar av tysthet. Jag hade precis tagit examen och njöt av att vara ledig, samtidigt som jag med skräckblandad förtjusning såg fram emot att kasta mig ut i arbetslivet. Kunde väl aldrig tro att det skulle vara så himla svårt att få jobb! Men tack vare mitt hemmafruliv, kunde jag lägga desto mer tid på bloggen. Jag hade som mål att publicera minst ett inlägg per dag, ett löfte jag nästintill har hållit.

Tio inlägg hann det bli innan januari övergick till februari och dessa handlade bland annat om småländska, vår nya soffa, djur och att less is more (men inte i vårt hem). Publicerade även texten till Gesällvisan, vilken man nu i efterhand kan säga har varit ledmotivet till hela det här året.

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.
Onsdag går jag ut och vankar.
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill.
Lördag stundar helgen till.

Om ni vill läsa några av januariinläggen igen, finns de HÄR.

Det var inte så svårt att välja bild till den här månadens krönika eftersom jag endast hann publicera två. Väljer att visa den på kattsen:

Januari 2011

Inga kommentarer: