fredag 13 januari 2012

Årskrönika 2011: december

Årets bästa månad! Det blev av naturliga skäl många juliga inlägg i december. Visade även upp lite av det jag bakade, den stickade röda babymössan och mitt söta rådjurshalsband. Musikhjälpen, brandvarnare och årets julkort med kattsen fick också viss uppmärksamhet den här månaden.

Något av det sista jag skrev om var mina mystiska cravings. Konstigt nog fick jag inte en enda kommentar på det inlägget. Trodde att folk skulle bli som tokiga och försöka hindra mig från att äta tvättmedel. Min längtan är fortfarande stark, kanske starkare än nånsin och igår frågade jag Charlotta om hon visste något slags godispulver som inte är så finkornigt. Det är den grovkorniga känslan på tvättmedlet jag vill åt. Hon kom då med den utmärkta idén att köpa valfritt hårt godis och köra i morteln till önskad kornighet på pulvret uppstår. Briljant!

Därmed avslutar vi årskrönikan för 2011. Hoppas att ni har tyckt om att följa med på denna något nostalgiska resa.

Alla inlägg från december finns HÄR.

Det klassiska nedräkningsljuset.

Bakade bland annat polkagriskakor.

Den röda mössan som mamma har gjort.

2 kommentarer:

gun sa...

Jag har med intresse, läst i din blogg, och årskrönikan är fantastisk läsning. Du är suverän på att skriva.
Nu önskar jag dej ett Stort LYCKA TILL med din nya familjemedlem som strax vill titta ut. Ha det gott.
Kram gunsan

Lilly sa...

Tack!