fredag 6 januari 2012

Årskrönika 2011: maj

I maj skrev jag ofta om blommor och växter. Hela åtta av 39 inlägg handlade om Doktor Westerlund, tomatplantor eller nejlikor. Jag gav er mitt bästa orkidé-tips, nämligen att strunta i alla tips, något som jag vet att många har googlat på. Hoppas att jag har hjälpt nån stackars krake där ute att få ordning på sina orkidéer.

Jag skrev en del om att jobba hemifrån. Vissa dagar hade jag svårt att komma igång och finna inspirationen, något som jag måste säga har blivit lättare med tiden. Kanske har jag blivit bättre på att skilja mellan jobbtid och fritid? En sak som är säker är i alla fall att jag har spenderat oerhört mycket tid hemma det här året. Men det gör inget, för jag trivs så bra i vår bostad! Nästa maj har vi bott i den här lägenheten i tre år. Ska bli spännande att se var vi hamnar vid nästa flytt.

Pettson och jag var med i Allt om Bröllop under den här månaden. Himla skoj tyckte vi! Kan avslöja att vi kommer att vara med i två andra tidningar i februari i år. Men mer om det en annan gång.

Bakning, loppisfynd, turistanekdoter och ett debattinlägg om Eric Saades efternamn stod också på menyn i maj. Alla inlägg finns att läsa HÄR.

Bröllopsreportaget.

En av alla blommor.

Loppisfynd till kattsen. Har blivit en riktig favorit faktiskt!

Bakade bland annat formfranska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna blogg blir mer och mer intressant

Trogen bloggläsare sa...

Varje dag läser jag din intressanta blogg och är så nyfiken på vad den kommer att handla om nästa dag och nästa o.s.v.
Tycker du borde skriva en bok faktiskt!