måndag 9 januari 2012

Årskrönika 2011: juli

Den här sommaren blev en riktig ormsommar för min del och i juli berättade jag om de tre olika mötena med ormar jag var med om. Uhh, riktigt ruggigt. Ett par fördelar med vintern är helt klart att ormar och fästingar håller sig undan.

I juli började vår balkong att förvandlas till en djungel på allvar. Och det hade ju faktiskt Pettson lovat mig att den skulle göra. Det var mycket trevligt att ha en massa växter. Det enda negativa var väl att vi inte kunde spendera någon tid alls på balkongen förrän alla hade vissnat och vi kunde städa undan krukor och kärl.

Jag vet inte vad ni har för väderminnen av sommaren, men jag minns den som en enda lång period av sol och värme. Kanske beror det på att vi lyckades lägga semestern när vädret var som bäst? I vilket fall som helst hade Pettson shorts på sig varje dag under sin ledighet. Bloggade naturligtvis om det.

Den sista Harry Potter-filmen gick upp på biograferna och jag var livrädd för att någon skulle avslöja slutet för mig innan jag hade hunnit se den. Hade därför en period av mediefasta. Men det gick bra! Mycket sevärd film måste jag säga.

Lite nyhetstorka led vi allt av i juli och jag hittade ett bevis på det i lokaltidningen. Missa inte att läsa den här nyheten om ni inte gjorde det i somras. Intressant notis på det hela taget.

I övrigt skrev jag bland annat om skräcken för blodprov, ett hyllningsinlägg till radion, Blocket-ånger och om vår gamla dammsugare Tuss, som drog sin sista suck.

Alla inlägg från juli finns HÄR.

Vår alldeles egna djungel.

Radion - en trogen vän.

Semesterbrallan.

Nyhetstorka i landet.

Inga kommentarer: