tisdag 3 januari 2012

Årskrönika 2011: februari

Februari var månaden då min rådjursjakt tog fart ordentligt. Jag hade fått tag på min fantastiska rådjurskruka, en vacker plåtburk med rådjur samt ett litet odugligt rådjur i trä. Men jag var inte nöjd. Ville med bestämdhet ha ett i porslin. Gick dock lottlös under februari...

Matlagning och bakning började synas allt mer på Skrivet av: Lilly och jag hade bland annat en idé om att baka mig igenom en hel kokbok. Något som tyvärr ej blev av.

Några av inläggen jag skrev under februari, har varit de mest googlade av alla. Bland annat de jag skrev om katters jaktinstinkt (hur mina innekatter jagar leksaksråttor) och det som handlar om småländsk kebab. Tror förresten inte att jag har ätit det sen dess, skandal!

För att inte ni läsare skulle vara oroliga över att jag hade för lite att göra, visade jag upp alla tidningar som vi för tillfället prenumererade på. En hel hög var det. Saknar faktiskt några av dem nu, typ skvallret. Det var ganska kul ändå.

I mitten av månaden hade vi fortfarande kvar extremt mycket pepparkakor och jag var lite rädd att de började bli för gamla (även detta är ett populärt googlat inlägg). Jag måste faktiskt säga att tack vare detta, har jag och Pettson ätit fler pepparkakor än nånsin den här julen. För jag har hela tiden haft i bakhuvudet att vi fick slänga så många förra året. Åt precis fyra stycken faktiskt.

I övrigt var det mycket kattprat, lite körsång och en släng av återvinningsdebatt. Alla februaris inlägg går att läsa HÄR.

Några minnesvärda bilder:

En av februaris stora lärdomar - ät fler annars får du slänga.

Denna kruka är som ingen annan kruka.

Plåtburken.

Siri på råttjakt.

Högt och lågt i tidningsvärlden.

Trärådjuret (som så småningom möglade och slängdes).

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att få en sammanfattning!! Hoppas ni mår väl allihop, supermysigt att få träffa dig så mkt under julen. Puss! Carro