torsdag 5 januari 2012

Årskrönika 2011: april

Så blev det april och jag fick  ä n t l i g e n  tag på mina älskade porslinsrådjur. Detta skedde hemma i Småland på ett ställe kallat "loppishimlen". Kommer än idag ihåg den euforiska känslan då jag såg dem stå där bland vaser och antika glas och liksom vänta på just mig. Man kan nog lugnt säga att dessa rådjur hamnade i helt rätt hem. Efter dessa första fynd, har det blivit några till, samt att jag har fått en hel uppsjö rådjur i present av olika människor. Tack allihop!

Härom dagen såg jag att någon googlat "fördelar med tjock-tv" och hittat till min blogg. Detta tack vare ett inlägg från april, då jag visade hur vår tv används som sovplats åt Siri. Hävdar fortfarande att det vore helt meningslöst att köpa ny tv innan vår gamla goding har dött.

På tal om att googla sig hit, är det många som har klickat på mitt inlägg om CSN. Berättade hur jag i stor skräck öppnat ett brev därifrån, övertygad om att det skulle innehålla 2011 års avbetalningsplan. Istället var det en avskrivning på några tusen. Bara att tacka och ta emot! Brev från CSN behöver alltså inte alltid vara av ondo.

Jag förundrades över att mina torra små pinnar till pelargoner hade börjat växa igen efter vintervilan, vi köpte penséer till balkongen och Pettson planterade årets tomater och lite annat smått och gott. Det började bli vår på riktigt i april. Dessutom fyllde Siri två år och Viktor blev ett. Skrev en sannsaga om hur det gick till när han kom från en misärcamping utanför stan, via ett katthem hem till oss. Är så himla glad för våra katter!

Under ett besök hemma hos mamma och pappa, tog jag en extra titt i deras många bokhyllor. Gav er tre "tips" på böcker därifrån; Utvandrarna, fotoboken The cowboy och en helt underbar 80-talsskimrande pärla om hur man lagar mat i mikrovågsugn.

Lite blandad kompott i april helt enkelt. Jag började längta efter sommaren, bakade några slags macaron look-a-likes och analyserade Will och Kates bröllop.

Några av april månads inlägg finns HÄR.

Utomhuslivet började komma igång.

Macaron look-a-likes, även kallade lekiskakor.

En klar fördel med tjock-tv.

Solande pelargoner.

Soon to be tomater.

Soon to be kryddor.

1 kommentar:

Carolina sa...

Åhh, låtsasmacarons! Missat dem, får testa det när vi kommer hem !