måndag 9 januari 2012

Årskrönika 2011: augusti

Efter vår helmysiga tripp till Gotland i augusti, blev det en del inlägg om den resan. Älskar att titta på bilderna därifrån och minnas gott fika, raukar, medeltidsmänniskor och mys i husvagnen. Blir spännande att se var vi hamnar vecka 30 det här året.

Jag började virka i augusti och man kan väl minst sagt säga att jag blev besatt. Gjorde en bebisfilt av mormorsrutor som jag är mycket nöjd med. Saknar virkningen! Måste börja igen känner jag.

Eftersom jag var inne i en ganska intensiv jobbperiod, blev det en hel del inlägg om mitt kontor. Det här med klädsel, jobbtider och diskveckor när man jobbar hemifrån ser lite annorlunda ut. Den röda morgonrocken har varit en sann vän.

Besöksrekordet på Skrivet av: Lilly slogs rejält när jag "gjorde en Victoria" (samma dag som Victoria) och avslöjade att jag och Pettson skulle ha barn. Folk blir som tokiga av smaskigt skvaller! Victoria - jag vet hur du har det...

Skrev även ett par inlägg om Siris bar, morotskaka och den första skörden tomater. Augusti var också månaden då Pettson gästbloggade för första gången. Alla inlägg från augusti finns att läsa HÄR.

Gotlandsgänget 2011.

Årets bästa fika. Lätt.

Jungfrun. En stor rauk.

Några av alla mormorsrutor som senare blev en filt.

Ännu en dag på kontoret.

Vi och magen!

1 kommentar:

Mamma sa...

Underbara bilder! Tänk att vi har bott i Visby....ofattbart.
Har du kvar Deckaren, som du skrev därifrån?