måndag 3 oktober 2011

Större än man kan tro

När man ser sin mage varje dag, är det svårt att inse att den blir större. Jag tycker inte att jag ser så jättegravid ut faktiskt. Bara ibland. Och i alla fall inte om jag har lite vidare kläder på mig. Har jag jacka, är det helt ooomöjligt att ana bebiskulan. Har jag fått för mig.

Tji fick jag när jag shoppade på Lindex för ett par dagar sedan. Hade på mig min nya favoritklänning som inte är ett dugg tajt eller åtsmitande. Ljuvlig. Hur som helst. Stod där och skulle betala mina varor (OBS. det var ej bebiskläder) när kassörskan plötsligt tog fram en stor pappkartong som det stod Libero på.

- Vi har delat ut sådana här till alla som har fått barn, men vi har fått några över så jag tänkte att du kunde få en också. Lite blöjor, våtservetter och andra bra-att-ha-grejer.
- Ehh. Åhh. Tack.

Så gör man liksom inte om man inte är 100 procent säker på att personen i fråga väntar barn. Kan så lätt uppstå en pinsam situation.

När jag kom hem en stund senare stötte jag på en granne i trappan som gratulerade och frågade när det var dags. Jaha. Bara att inse att pösiga favoritklänningen inte döljer så bra som jag trodde. Jag HAR uppenbarligen en tydlig gravidmage. Inte för att detta är något negativt, bara lite förvånande för någon som ser den varje dag. Ovanifrån till på köpet!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Härligt!!
Var stolt över att den syns....
du är så vacker.

Lisa sa...

Åh jag vill träffa dig :) Kram från Lisa

Carolina sa...

Jag vill också träffa dig! Tror minsann att det är dags för en ny bild till min samling, i favvoklänning please!

Lilly sa...

Vill träffa er med!