torsdag 20 oktober 2011

Papp-hjärna

Somliga säger att man kan bli lite vimsig och disträ som gravid. Kan inte annat än å hålla med. Ibland känns det som om hjärnan har ersatts av papper och hur man än försöker formulera vettiga meningar, kommer inget annat än blaj ur munnen.

Igår bakade jag kanelbullar. Efter tio minuter i ugnen såg bullarna ut som albino-bullar och jag lät dem stå ett par minuter till. När jag lite senare återvände för att ta ut dem insåg jag mitt misstag. Hade glömt pensla dem med ägg och strö över pärlsocker. Dessutom hade de fortfarande inte fått någon färg (?) men var ändå torra som fnöske.

Skyller detta helt och hållet på min graviditetsvimsighet.

Enligt Leila finns det två saker man kan göra med torra bullar. Grilla dem med smör eller göra bullskorpor. Jag föredrog det senare alternativet. Så istället för torra albino-bullar, kan jag nu njuta av krispiga bullskorpor. Sugna på att testa? Bara att skiva bullarna, smeta på lite smält smör och låta dem torka 25 minuter i ugnen på 150 grader.

2 kommentarer:

Mamma sa...

De ser ju riktigt goda ut!
Det är ju av misstagen man lär sig.....nu kan du baka skorpor...inte dåligt alls.

Carolina sa...

wow det ser ju mkt gott ut det med!