fredag 7 oktober 2011

Ruinerad hos veterinären - del två

Så var det dags igen! Siri blev sjuk. Ska inte ge er några äckliga detaljer, men man kan säga att det hade med magen och dess innehåll att göra. Ännu ett veterinärbesök idag alltså. Tur att man älskar det lilla livet så mycket, annars hade det varit svårt att motivera sig att betala dessa extrema summor för ett halvtimmesbesök.

Jag har ju berättat tidigare att jag har väldigt svårt för att ta blodprov. Svimmar oftast. Kan inte heller titta på sjukhusserier på TV eller skära mig i fingret utan att det svartnar för ögonen. Idag fick de raka bort lite päls på Siris ena ben, dra runt ett snöre, sticka henne och fylla två rör med blod. Och vet ni vad? Jag svimmade inte en enda gång! Klarade till och med av att titta på eländet utan att känna mig det minsta snurrig. Framsteg? Oh yes.

Nähä gott folk. Nu ska jag gå till Apoteket och hämta ut medicin till kattstackarn. Ännu fler utgifter, gaaaaahhhhhhhhh! Siris diagnos den här gången: extremt irriterad tarm - fullt frisk i övrigt.

2 kommentarer:

gun sa...

Tuffa Lilly, det är så kul att läsa din blogg, men du fick väl ändå lite pengar över till mat??!!! ha det gott.kram

Carolina sa...

Ajajaj men stackars lilla siripiri.. Hoppas medicinen ger resultat. Puss!