söndag 30 oktober 2011

Kvällar från förr, musik i fjärran

Ibland är det ytterst tråkigt att vänta på att Pettson ska vakna efter ett nattpass. Särskilt om jag inte har nåt speciellt för mig, mer än att längta tills han går upp så att vi kan hitta på saker tillsammans. Idag är en sådan dag. Vi ska äta lite gott och sedan gå på konsert och jag vill att han ska vakna NU! Har försökt få tiden att gå genom att surfa, lyssna på radio, kolla på tv, läsa DN, spela Tiny tower, röja i köket och gosa med katterna. Men jag var alltför rastlös för att någon av dessa aktiviteter skulle stilla mitt behov av sysselsättning. (Kom nu inte och säg att jag skulle ha tagit en stärkande promenad i den höstklädda naturen. Då hade min höft typ dödat mig och det hade blivit soffläge resten av dagen. Så det så).

Då kom jag på att jag har flera hundra bilder liggandes som väntar på att få flytta in i album. Det är framförallt bilder från vår Thailandsresa, som skedde för X antal år sedan. Det är så himla lätt att jag framkallar foton som råkar ut för detta öde, vilket endast leder till dåligt samvete, tidspress och ångest. Nu har jag till exempel fått för mig att jag inte får göra något med våra bröllopsbilder förrän alla andra bilder är omhändertagna. Lika bra att få det gjort med andra ord.

Det var faktiskt lite mysigt att återuppliva minnena från vår resa till landet där borta i öst. Tänk vilken lyx att bara kunna slappa, äta gott, läsa, sola, bada, shoppa och uppleva ett nytt land i två månaders tid! Tveksamt om vi kommer kunna göra om det. I alla fall inte innan vi är 65.

En hel låda Thailandsbilder kommer lastad.

Inga kommentarer: