måndag 10 oktober 2011

Att vara besatt av en serie

Det här med dvd-boxar är en relativt ny företeelse i mitt liv. För ett par-tre år sedan köpte jag och Pettson första säsongen av OC och fastnade direkt. Det är nog fortfarande min absoluta favorit och jag vågar faktiskt inte avslöja hur många gånger jag har tittat igenom hela serien. Efter den har vi följt Veronica Mars (tyckte vi om) och Mad men (tyckte vi inte om). Man kan väl säga att vi är lite mer utav high-school-serie-fans.

Oj vad jag har letat efter en ny lättsmält serie som man bara sugs in i på en gång och inte behöver använda så många hjärnceller för att kunna hänga med i. Lyckan var total när vi blev tipsade om Gossip girl. Vi fastnade direkt. Ytlighet, intriger och skandaler. Snygga människor och fancy kläder. Roliga karaktärer och New York-miljöer. Den är helt perfekt. Att det är samma personer som ligger bakom OC kanske har en del med den saken att göra, vad vet jag.

Ps. Bilden i förra inlägget var absolut inte fejkad, vilket somliga tydligen trodde. Ds.

Säsong två är inledd.

4 kommentarer:

Carolina sa...

då är det nog dags för oss med!

Lilly sa...

Ja! Jag tror att ni skulle gilla den...

HILDA sa...

jag skrev en världslång kommentar här häromdan som försvann på vägen, så här kommer den i något kortare form:

jag har just sträck-kollat på veronica mars säsong 1 för femtielfte gången. tycker fortfarande att det är den bästa serien, mest för manuset tror jag. jag kollade på första säsongen av gossip girl när det började, men tyckte tyvärr det blev tråkigt redan i andra säsongen. hoppas du tycker bättre om det än jag gjorde! har ni sett one tree hill? sämre skådespeleri och lite mer sunset-beach-galna intriger än t ex oc, men fortfarande en high school-serie som man fastnar i, och jag tyckte de första 5-6 säsongerna var riktigt bra när jag såg dem för några år sen. (finns att streama på internet liksom alla andra serier, det är så jag gör nu för tiden)

Lilly sa...

Pettson är tyvärr skeptisk till One tree hill men jag skulle kunna tänka mig att ge den en chans..
Vi streamar dock inte. Äkta box ska det va! :)