tisdag 8 februari 2011

Tidningsprenumerationer

Idag prenumererar jag och Pettson på följande fem tidningar:
DN
Elle
Elle Interiör
Svensk Damtidning
Veckans Nu

En blandning mellan högt och lågt, fint och fult. Jag prioriterar inte tidningarna i någon särskild ordning, utan ägnar lika stor uppmärksamhet åt samtliga.

Något som dock är intressant att fundera över är följande:

DN fick jag i present när jag började plugga journalistik.
Svensk Damtidning och Veckans Nu fick jag i present när jag var färdig journalist.

Vad säger egentligen detta om mig som person?

 

3 kommentarer:

Magnus bror din sa...

Pinsamt med NU va?
Själv fick jag idag ett erbjudande om att förlänga min 1 månaders gratisprenumeration på SvD... Kul när man inte ens har fått ett endaste nummer än! Så är det att bo på landet. Inte ens tidningen hittar hit! (Skulle ha fått SvD sedan 15 januari enligt SvD!)

Lilly sa...

Hade du själv beställt prenumerationen? Mycket märkligt. Mor och fars prenumeration på DN funkar ju rätt bra tydligen, förutom att de får lördagens, söndagens OCH måndagens nummer på måndagar. Mycket läsning för en dag!

Rolle sa...

Varje måndag förmiddag plöjer jag igenom tre dagars DN. Ni vet hur tjocka dom är på lördag och söndag.Det blir billig läsning per spaltmillimeter. Dessutom kollar jag alla upptänkliga jobb åt Lilly.