söndag 20 februari 2011

The sunny side

Solsidan. Egentligen vill jag inte ge det här programmet mer uppmärksamhet än vad det redan får men jag kan inte låta bli. Detta beror delvis på att jag hela tiden blir påmind om det i olika medier. Jag vill nästan inte logga in på Facebook överhuvudtaget på söndagar för jag vet att jag kommer översköljas med statusuppdateringar om detta program. När jag lyssnar på Brunchrapporten i P3 på måndagar diskuteras de senaste avsnittet och i DN skrivs artiklar om produktplaceringarna i programmet. Det är överallt! Jag kommer inte undan!

Är jag den enda som tycker att det är ett fruktansvärt överskattat program?

För mig är det ofattbart att folk kan fascineras så över en helt vanlig svensk humorserie. För det är precis vad det är. En vanlig serie. Jag förstår inte tjusningen alls. Och det största felet TV4 gör, är att de visar alla skämt redan i trailern för varje avsnitt. Varför ska jag offra en hel halvtimme av min mysiga söndag för att titta på skämtscener jag redan har sett? Jag antar att det är den gamla klassiska verklighetsflykten folk vill åt...

5 kommentarer:

Magnus bror din sa...

Tönt! Det är tydligen skithippt och creddigt att dissa Solsidan! Slappna istället av och njut av 2000-talets hittills bästa humorprogram.

Lilly sa...

Men hur ska jag kunna njuta av något som jag tycker är dåligt???!!!!! Och nej. Jag tycker inte att det är creddigt att dissa Solsidan. Jag tycker bara att det får för mycket uppmärksamhet that's all. Och nu har jag bidragit lite genom att blogga om det. Illa illa. Haha....

Carolina sa...

men Mia Skäringer är väl ändå en stjärna?! Läs hennes bok.

Carolina sa...

fast, vi är kanske inte där riktigt ännu... eller borde inte vara :S ge det 10 år haha

Chalifrånbali sa...

Men Magda kom igen...
Jag älskar iallafall den sortens humor, det vet du;) Tycker att detta är det bästa som hänt i humorvärlden sedan Sunes julkalender -91. PUSS