måndag 14 februari 2011

Leg

Hämtade ut två Triss-vinster innan och var mycket förväntansfull över vilken reaktion jag skulle få. Numera är det nämligen 18-årsgräns på alla lotter. Skulle kassörskan fråga om leg eller inte? Ser jag ut som 16 eller 26? Medan jag stod där i kön funderade jag ut fyndiga kommentarer jag skulle säga om hon bad om leg. Typ "Jaså, du tror att jag är omyndig, nähä du, jag fyllde 18 för länge länge sen" eller "Leg? Skämtar du eller?".

Hon frågade om leg! Vad jag sa? Ingenting.

Tidigare har jag alltid blivit irriterad om någon trott att jag är yngre än vad jag är. Så himla ung ser jag väl inte ut att vara? Men nu känner jag att det börjar vända. Nu blir jag glad, nästan lite sprudlande, om någon tror att jag är under 18. Under 18 liksom! Det är ju fantastiskt! Det betyder att jag kommer se ut som 25 när jag är 33! Och som 59 när jag är 67!

3 kommentarer:

mamma sa...

Jag känner igen mig!När jag växte upp trodde många att jag var yngre än jag var och det var inte alltid så positivt för mig.När jag fyllde 60 däremot och många på jobbet tog för givet att jag fyllde 50, var det ju enbart av godo!

Carolina sa...

Grattis :)

elin sa...

Nu vill inte jag förstöra din lycka maggan men kommer du inte ihåg att det är lag på att fråga alla som ser ut att vara under 30;)
Kanske inte hon visste iof..