onsdag 23 februari 2011

Körsång; ren och skär lycka!

Sedan jag flyttade till Stockholm för drygt fem år sedan har jag letat efter en bra kör att gå med i. Jag har letet. Och letat... Och letat. Provat ett par stycken, men ingen har varit helt optimal. Ni förstår, antingen är den för svår att komma med i, eller är det en sån där alla-kan-sjunga-kör med tusen medlemmar. Man vill ju fortfarande tro att ens sångröst duger till lite mer än så menar jag. Ehh.

Fattar ni att jag blev ö v e r l y c k l i g när Cammen berättade att hon hade fått nys om en show-kör som sjunger pop och schlager och dessutom har koreografi till sina låtar! Det lät ju nästan för bra för å vara sant. Finns det verkligen en sån kör?

JA! Det gör det. Och sedan ett halvår tillbaka är jag och min bundsförvant Cammen självklara medlemmar. På senaste repet hade vi världens roligaste uppsjungning. Vi stod i en ring och körledaren spelade en slinga på pianot. En efter en skulle vi sedan improvisera fram fraser som så småningom blev en låt. Succé! Och ren och skär lycka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir lycklig av att sjunga så bara fortsätt!

Anonym sa...

Jag vill också... Kan inte hitta någon här på denna sidan bara...