torsdag 28 juli 2011

Orm nummer tre

Ja, du läste rätt. Ännu en gång har jag mött en orm. Vad är det med den här sommaren? Det måste vara nån form av orm-sommar. Jag har ju knappt sett så här många ormar sammanlagt under hela min livstid innan och nu dyker de upp överallt hela tiden!

Denna gång var det också en vattenorm. Den simmade runt mitt bland folk i en liten sjö utanför stan och var inte ett dugg rädd. Himla jobbigt eftersom just den sjön har blivit lite utav mitt och Pettsons stammisbadställe på sista tiden. Tror inte att jag kommer våga mig tillbaka dit fler gånger. Att möta en orm under simturen är det absolut sista jag skulle vilja vara med om. Hade garanterat svimmat på studs. Som tur var satt jag denna gång på tryggt avstånd uppe på en klippa. Puh.

1 kommentar:

Jennie sa...

Haha! Usch vad hemskt, hade också dött om jag stött på en orm i vattnet. =)
Jag hade en patient på sjukhuset förra veckan som blev biten av en huggorm. Hela hans arm var helt svullen, spänd och en fruktansvärd smärta, så akta dig. Kan gå illa om man har otur. Kram