onsdag 27 juli 2011

Blocket-ånger

Vi äger egentligen lite för mycket grejer med tanke på hur vår boendesituation ser ut. Två vuxna människor och två katter kräver sitt utrymme. Därför tänkte jag att vi kunde sälja lite grejer på Blocket. Frågade Pettson om det var okej att jag lade ut en annons på två av våra stolar (vi har för tillfället elva stolar i vår lägenhet, det känns inte helt normalt). Han sa ja direkt, så jag fotade stolarna och skrev en säljande text.

Det dröjde inte länge förrän folk började höra av sig. Mest via mejl, men det var även folk som ringde. Jag missade samtalen och tänkte därför ringa upp till en lyckligt lottad person och säga att stolarna fortfarande fanns kvar. Då helt plötsligt börjar Pettson se ut som en ledsen hundvalp som med bedjande ögon ser på mig och säger: Jag har ångrat mig. Jag ääälskar ju de stolarna! Vi kan inte sälja dem.

Så nu sitter jag här på en av våra elva stolar och funderar över om vi har något annat att sälja. Jag har en känsla av att jag i sådana fall får passa på när Pettson inte är hemma.

Inga kommentarer: