söndag 24 juli 2011

Lasses ord väger tungt

Har precis börjat läsa Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Blev väldigt nyfiken på boken efter att jag hörde författarens sommarprat i P1. Hur kul som helst.

Ta en titt på bokens omslag! Förutom titel och författare, finns det ett citat: "Den roligaste bok jag någonsin läst." Och vems är citatet om inte Lasse Berghagens.

Jag tycker att det är väldigt intressant att de väljer att citera Lasse Berghagen på omslaget av en bok. Jag menar, vem är han att yttra sig om böcker? I vanliga fall brukar citaten plockas från någon recension i en tidning, men nu tyckte alltså förlaget att just Lasse Berghagens ord vägde tyngre. Är inte det festligt så säg? Jag tror personligen att det tyder på att man försöker locka en något äldre generation att läsa boken. Lasse och pensionärer hör liksom ihop. Men vad vet jag.

1 kommentar:

Carolina sa...

tss du är bra M!