fredag 4 oktober 2013

Inte helt traditionella bullar

Kanelbullens dag! Självklart måste det ätas bullar då. Tänkte slänga ihop en deg lite snabbt innan jag skulle hämta lillen på föris (på typ tio minuter). Inte så genomtänkt. Insåg när jag hade satt igång att blanda degvätska att jag vare sig hade tillräckligt med smör eller mjöl.

Det löste sig ändå tack vare flytande margarin och grahamsmjöl men nog fick de en lite egen, udda touch de där bullarna. Note to self: bocka av alla ingredienser i receptet innan du drar igång ett bullbak nästa gång.

Att baka saker som måste jäsa i en eeeeeevighet är förresten inget jag rekommenderar att göra tillsammans med en otålig ett och ett halvtåring. Gjorde misstaget att nämna ordet "bulle" redan i bilen på väg hem vilket gjorde att han kastades mellan hopp och förtvivlan i typ två timmar innan det äntligen var dags för avsmakning. Puh.

1 kommentar:

Mormor sa...

Stackars "Lilleman" vänta så länge på något som är så gott. kan tänka mig att han inte nöjde sig med en bulle,när de väl var klara.
Finns det något godare än nybakade bullar och ett glas mjölk??